A Valve újraírja a hordozható PC-játék fogalmát: a cég következő generációs eszközei, a 2026 elején érkező Steam Machine és a Steam Frame VR-headset simán használják majd a Steam Deckből is ismert mikroSD-kártyákat, méghozzá úgy, hogy a rajtuk tárolt játékok azonnal használhatók lesznek. A rendszer lényege, hogy ha a kártyát SteamOS-re formáztad, akkor a játékgyűjteményed gond nélkül vándorolhat a három eszköz között telepítés nélkül, azonnal játszhatóan. Ez a kényelem a régi konzolos időket idézi, de sokkal nagyobb szabadsággal, hiszen nem egyetlen cím fér rá, hanem annyi, amennyit a kártya mérete enged.
A Steam Deck már így is új szintre emelte a PC-s mobilitást, de a Valve most egységes ökoszisztémát épít, ahol ugyanaz a játéktár bármelyik SteamOS-eszközön életre kel. Természetesen a hardverek eltérő teljesítménye miatt lesznek különbségek a futásban, de a legtöbb cím zökkenőmentesen működik majd mindhárom eszközön. A filozófia egyszerű: előveszed a gépet, bedugod a kártyát, és játszol.
Van azonban egy kompromisszum: a Valve csak UHS-I olvasókat épít az új hardverekbe. Ez messze elmarad a gyorsabb mikroSD Express szabványtól, amelyet például a Switch 2 is támogat. Az UHS-I sokkal lassabb, és bár a legtöbb játékot jól kiszolgálja, előfordulhatnak címek, amelyek jobban igénylik a gyorsabb adattovábbítást. A Valve szerint azonban a felhasználók döntő többségének ez tökéletesen megfelel, és a cég tesztjei is azt mutatják, hogy a kártyák teljesítménye a Deckben és az új eszközökben is bőven elég.
A vállalat mérnöke, Yazan Aldehayyat úgy fogalmazott, hogy a cél egy "szuper egyszerű, kényelmes eszköz" létrehozása, amelybe csak bejelentkezel, bedugod a kártyát, és indulhat a játék. Ez a fajta egységesség és rugalmasság hatalmas vonzerő lehet a Valve számára a következő konzolgenerációban, hiszen olyan ökoszisztémát kínál, ahol a tartalom együtt utazik a felhasználóval egyszerűen és olcsón.