A Microsoft legújabb fejlesztői frissítése újabb jele annak, hogy a következő Xbox-generáció egy hibrid konzol-PC rendszer lehet. A cég frissítette az Xbox Game Development Kitet és az októberi csomagban olyan funkciókat mutatott be, amelyek a konzol és a PC közötti határ elmosását célozzák, amelyet már a ROG Ally X kézikonzolon végzett kísérletek és a Windowsra fejlesztett Xbox Full Screen Experience is előrevetített.
A Microsoft Game Dev YouTube-csatornáján közzétett, tízperces fejlesztői videó négy kulcsfontosságú újítást mutat be, ezek pedig mind azt szolgálják, hogy a játékfejlesztők könnyebben készíthessenek játékokat, amelyek zökkenőmentesen működnek PC-n és Xboxon is.
Az első újdonság a GameInput, egy új API, amely egységesíti a különböző beviteli eszközöket, legyen szó billentyűzetről, egérről, Xbox-kontrollerről vagy egyedi perifériákról. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztőknek elég egyetlen kódot írniuk az összes bemeneti mód támogatásához, ami kulcsfontosságú, ha az Xbox a jövőben valóban hibrid platformmá válik. A második fejlesztés a PlayFab Game Saves, amely lehetővé teszi a valódi keresztplatformos mentéseket, vagyis a játékos ott folytathatja a játékát, ahol abbahagyta, akár PC-n, akár konzolon játszik.
A harmadik elem az Xbox Game Package Manager új verziója, amely jelentősen leegyszerűsíti az "Xbox Play Anywhere" funkcióra való előkészítést. A korábbi, több lépcsős folyamat helyett most egy központosított felület kezeli a csomagolást Xboxra és PC-re, csökkentve a hibalehetőségeket. Végül a Cross-Platform Gaming Runtime a szociális integrációt fejleszti tovább, tehát a fejlesztők immár közvetlenül beépíthetik az Xbox közösségi funkcióit más platformokon futó verziókba is.
Bár a Microsoft hivatalosan nem erősítette meg, hogy ezek a fejlesztések a következő generációs Xbox előkészítését szolgálják, de elég egyértelműnek tűnik az irány.