Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Ryanair ellen a nem túl fogyasztóbarát megoldásai miatt



|

A GVH szerint a Ryanair tisztességtelen módszerekkel igyekszik több pénz reményében félrevezetni a vásárlókat.

Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal elindított egy versenyfelügyeleti eljárást a Ryanairrel szemben, mivel a légitársaság az online jegyvásárlás során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat alkalmazott.

A GVH szerint a Ryanair több szempontból is megtéveszheti a fogyasztókat, free-to-play játékokra jellemző pszichés nyomásgyakorlással és direkt félrevezető mintázatokkal igyekszik a drágább szolgáltatások felé terelni őket.

Hirdetés

A hatóság arra gyanakszik, hogy a cég weboldala félrevezetően tájékoztatja a vásárlókat a viteldíj csomagok árazásáról, különösen akkor, amikor több utas foglalását vagy retúrjegyeket vásárolnak. A vállalat például nem teszi egyértelművé a fogyasztóknak, hogy a szabadon választható opciók, mint a feladott poggyászok, az oda- és visszaútra külön-külön, és minden utasnak egyenként fizetendők.

"A GVH észlelte továbbá, hogy a Ryanair a magyar nyelvű weboldalán az online repülőjegy vásárlási folyamat során valószínűsíthetően pszichés nyomásgyakorlással és a fogyasztó zavarása révén olyan gyakorlatot folytat, amely alkalmas lehet a fogyasztó ügyleti döntésének torzítására. Ennek keretében a cég figyelemfelhívó színekkel, képi megoldásokkal és feliratokkal azt a benyomást kelti, hogy a  "Basic" viteldíj opcióhoz képest a  "Regular" viteldíj csomagopció díja és többletszolgáltatásai kedvezőek. A GVH észlelte ugyanakkor, hogy a végső fizetendő díj alacsonyabb lehet, amennyiben a fogyasztók ugyanazokat a többletszolgáltatásokat, amelyeket egyébként a "Regular" viteldíj csomagopció tartalmaz, a "Basic" viteldíj opcióhoz egyenként, manuálisan adják hozzá a vásárlás folyamán. Továbbá a "Biztonsági Fast Track" szabadon választható szolgáltatás népszerűsítéséhez kapcsolódó manipulatív gyakorlatokkal (pl. felugró ablak, sürgető üzenetek) a Ryanair valószínűsíthetően jelentősen korlátozza a fogyasztók termékkel kapcsolatos választási és magatartási szabadságát, ezzel pedig valószínűsíthetően szintén tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat."

- írja a GVH a közeléményében, majd hozzáteszik, hogy a versenyfelügyeleti eljárás indítása nem jelenti azt, hogy a Ryanair jogsértést követett volna el, csupán a tények tisztázására irányul. Az eljárás három hónapig tart, és indokolt esetben kétszer is meghosszabbítható.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.