A Reuters jelentése szerint a Google tűz alá került, miután az Európai Unió Digitális piacokat szabályzó csomagja bevezetett pár új kikötést. A lényeg, hogy az EU szerint a Google túlságosan vehemensen tereli a felhasználóit a cég saját szolgáltatásai felé, mint a Google Shopping, Google Hotels vagy a Google Flights. A riválisokat kiszorítják ezzel, és ha nem lépnek valamit a helyzet orvoslására, akkor a bevételeik 10 százalékával megegyező bírságnak nézhetnek elébe.
A Google egyik ügyvédje, Clare Kelly a következő védelemmel állt elő:
"Őszintén aggódunk a törvénycsomag következményei miatt, melyek valódi embereket érinthetnek a valós világban. Az intézkedések rosszabb felhasználói élményekhez és termékekhez vihetik az európaiakat."
Kelly felhozta, hogy a kért változtatások bevezetése magasabb árakat jelentett az utazni vágyó személyek számára, mivel nem tudtak közvetlenül az irodáktól jegyeket venni. Jelentése szerint a repterek, hotelek, és vendéglátóegységek mind 30 százaléknyi veszteséget tapasztaltak, miközben a kuncsaftok arról panaszkodtak, hogy extra köröket kell futniuk a foglalási folyamataikkal.
A Google másik ügyvédje, Oliver Bethell inkább csak arra lenne kíváncsi, hogy az EU új előírásainak mégis hogyan kellene kinézniük a gyakorlatban.
"Ha megtudjuk, hogy ténylegesen hogyan is nézne ki ez az egész, és nem csak elméletekről lenne szó, akkor természetesen gyorsan és biztosan el tudnánk indítani a szükséges szolgáltatásokat az EGT [Európai Gazdasági Térség] területén."
Bethell bizonyítékokat és konkrétumokat akar. Meglátjuk, hogy megkapja-e, ahogy az EU és a Google próbálnak dűlőre jutni egymással.