A Netflix tovább növeli az amúgy sem szerény reklámkínálatát, és hamarosan interaktív, mesterséges intelligenciával támogatott hirdetésekkel is megkínálja majd a nézőket. A tervek szerint ez 2026-ban indul be igazán, amikor a streaming óriás bevezeti az új tartalom közbeni és szünetbeli reklámokat, amik állításuk szerint elviselhetőbbek és érdekesebbek is lesznek.
A Netflix nem titkolja, hogy az olcsóbb, reklámokal súlyosbított előfizetési modelljük egyre népszerűbb, a cég szerint már 94 millió ember választotta ezt az opciót, ami egy hónap alatt 34 százalékos növekedést jelentett.
Amy Reinhard, a cég reklámigazgatója azt állítja, hogy a reklámoknál a nézők ugyanannyi figyelmet szentelnek a hirdetésnek, mint a filmeknek vagy sorozatoknak, ami részükről dicsekvés, de ugyanannyira lehet a tartalom kritikájának is gondolni. A Netflix célja, hogy az új, AI-alapú reklámokkal még inkább személyre tudják szabni a hirdetéseket.
A Netflix nyíltan közölte, hogy ez még csak a kezdet, 2025-ben duplázni akarják a reklámbevételüket, az eddigi próbálkozások pedig annyira bejöttek, hogy az Amazon Prime Video is beveti a szüneti reklámokat és még shoppable, azaz vásárlásra ösztönző hirdetéseket.