A Delta Air Lines mostantól mesterséges intelligenciát alkalmaz a jegyárak dinamikus meghatározására, hogy minden egyes utas számára személyre szabottan kalkulálja ki, mennyit hajlandóak fizetni egy-egy járatért. A cég legutóbbi beszámolója szerint, miután tavaly korlátozott tesztet végeztek, most teljesen átállnak a statikus árazásról az AI-alapúra, amelyek a társaság szerint "hihetetlenül kedvező" eredményeket hoztak.
"Minden egyes járatra és időpontra lesz egy ár, amit az adott személy számára kínálunk"
- mondta Glen Hauenstein, a Delta elnöke, aki elmondta, hogy a tesztelés során a jegyárak mindössze 1%-át érintette a mesterséges intelligencia, most pedig már 3%-nál tartanak, de a cég célja, hogy év végére ezt 20%-ra növelje.
"Tetszik, amit látunk, és folytatjuk a rendszer bevezetését" - tette hozzá.
A személyre szabott árazás nem rossz, vagyis lehetne esetleg jól is használni, de a beszámoló szerint itt nem arról van szó, hogy a fogyasztó igényeihez, hanem arról, hogy a fogyasztó lehetőségeihez lövik az árakat, ami a nap végén azt jelenti, hogy mindenkiből annyit sajtolnak ki, amennyit csak lehet. A cég a tesztelés során pozitív bevételi eredményeket ért el, de figyelmeztetett, hogy a mesterséges intelligenciával történő árazás "nagy veszélyeket is rejthet"
Bár a légitársaságok már régóta alkalmaznak különböző árazási modelleket az utasok számára, figyelembe véve a foglalás idejét, a választott szolgáltatót vagy épp a böngészőt, de az AI ezt most egy új szintre emeli.
A cég mesterséges intelligencia alapú árazási rendszere kapcsán az is érdekes - vagy épp ijesztő kérdés -, hogy mennyire lesz invazív a személyes adatok elemzése, illetve hogy honnan is szerzi be az algoritmus ezeket az adatokat.