"Nagy hibának" nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös kivezetéséről a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse. A Politiciónak adott interjúban hangsúlyozta: a szabályozás túlságosan leegyszerűsíti az autóipar komplex kihívásait, és kizárólag a közvetlen kibocsátásokra fókuszál, miközben figyelmen kívül hagyja az ellátási lánc teljes környezeti terhelését.
Zipse szerint az uniós klímapolitika jelenleg egyoldalúan kezeli a problémát. Úgy vélte, nem kap kellő figyelmet az akkumulátorgyártás és az üzemanyag-előállítás ökológiai hatása, holott ezek jelentős környezeti terhelést okoznak. A vezérigazgató szerint a szabályozások így félrevezető képet adhatnak arról, mennyire fenntartható valójában az elektromos mobilitás.
A BMW vezetője abszurdnak nevezte azt is, hogy míg az autógyártókat szigorú előírásokhoz kötik, addig olyan multinacionális energiacégekre, mint a Shell vagy a BP, nem vonatkoznak hasonló szigorítások. Úgy véli, ez torz versenyhelyzetet teremt, és hátrányosan érinti az autóipar szereplőit.
A Reuters beszámolója szerint a BMW a jelenlegi nehézségek - magas vámok, gyenge kereslet és a kínai riválisok térnyerése - ellenére is optimista. Zipse közölte, a vállalatnak minden esélye megvan arra, hogy 2025-ben meghaladhatják a 2,5 millió értékesített járművet. Az augusztusi eladási adatok ugyanis már most túlszárnyalták a tavalyi teljesítményt, ami a cég vezetése szerint jó alapot ad a következő évek növekedéséhez.