A Volkswagen egy előfizetéses modellt vezetett be bizonyos elektromos autóihoz az Egyesült Királyságban. A vásárlók mostantól külön díj ellenében növelhetik az ID 3-as sorozat egyes modelljeinek teljesítményét, ami valójában azt jelenti, hogy egy bizonyos összegért cserébe az autóban lévő - már egyébként megvásárolt - motor erejét szoftveresen kioldhatjuk.
A teljesítménynövelő opció havi 16,50 fontba, évente 165 fontba kerül, de egyszeri 649 fontos díjért örökre is aktiválható. Ha az utóbbit vásárolja meg a felhasználó, akkor az előfizetés az autóhoz fog kapcsolódni, így eladáskor az új tulajdonos is megkapja a plusz lóerőt. Mármint azt a lóerőt, amit egyébként az autó megvásárlásakor már kifizetett.
A VW szóvivője a BBC-nek úgy nyilatkozott, hogy
a konstrukció nem újdonság, hiszen korábban is gyakori volt, hogy azonos méretű motorokból különböző teljesítményű változatokat kínáltak.
Most mindössze annyi a különbség, hogy a vásárlók bármikor dönthetnek a "sportosabb vezetési élmény" mellett, anélkül, hogy már a vásárláskor magasabb alapárat kellene kifizetniük.
A PR szöveg a felszínen logikusnak tűnik, de valójában itt arról van szó, hogy a hardver már eleve ott van a járműben, csak szoftveresen korlátozták. Nyilván nem a VW az egyetlen predátor a piacon, a BMW korábban előfizetéshez kötötte például a fűthető üléseket, a Mercedes pedig 2022-ben az USA-ban indított gyorsulást növelő online előfizetést elektromos modelljeihez.
Az S&P Global 2025-ös felmérése szerint az autósok egyre kevésbé hajlandók fizetni a digitális extrákért, tavaly még 2024-ben 86 százalék mondta azt, hogy nyitott lenne rá, idén viszont már csak 68 százalék.