Hirdetés

Milliárdos hajrá – rekordközeli a Fidesz Facebook-költése a tiltás előtt



|

Már nem maradt sok ideje a kormánypártnak és holdudvarának, hogy fizetett hirdetések útján juttassa el a narratíváját a Facebookon és az Instagramon elérhető közönséghez.

Hirdetés

Október 10-től gyökeresen átalakul a politikai kampányok digitális terepe, hiszen az EU új szabályozásának nyomán a Google már kivezette a közéleti hirdetéseket, a Meta pedig az imént említett napon teszi meg ugyanezt. E lépések következtében, fellélegezhetnek a kormány, a kormánypártok, valamint a hozzájuk kötődő szervezetek és médiumok iszonyatos mennyiségű hirdetéseitől fuldokló internetezők.

Előtte azonban még a Fidesz és holdudvara minden eddiginél nagyobb költekezésbe kezdett, hogy az utolsó hetekben maximálisan kihasználja a még nyitva álló kapukat - mutatott rá a Telex.

Hirdetés

A Meta Ad Library friss adatai alapján augusztus 22-e és szeptember 20-a között a Fideszhez köthető oldalak és szereplők hirdetéseire összesen 930,6 millió forint ment el. Ez napi átlagban 31 millió forintnak felel meg, vagyis gyakorlatilag egy hónapon keresztül olyan tempóban égették a pénzt, ami alig marad el a 2022-es országgyűlési választások előtti rekordkampánytól, amikor 50 nap alatt 1,8 milliárd forintot költöttek - akkor napi 36 millió volt az átlag.

Az összeg legnagyobb szelete Orbán Viktor hivatalos oldalához köthető: a miniszterelnök hirdetéseire több mint 222 millió forintot költöttek egy hónap alatt. Szorosan mögötte a megafonos Apáti Bence-féle Nemzeti Ellenállás Mozgalom következik 179 millióval, majd a Harcosok Klubja több mint 104 millióval. A digitális polgári körök sem maradtak ki a sorból, közel 90 millió forinttal erősítették a kormányzati üzeneteket. A Megafon hangadói - köztük Bohár Dániel, Szarvas Szilveszter, Deák Dániel és a már említett Apáti Bence - szintén tízmilliós nagyságrendben kaptak hirdetési keretet. De a Mediaworks lapjai, a Mandiner, a Magyar Nemzet, sőt még a TV2 és a hirado.hu is jelentős összegeket költött, hogy a Fidesz narratívái minél nagyobb közönséghez jussanak el.

A kontraszt az ellenzékkel szemben soha nem volt még ennyire látványos. Dobrev Klára és az Ellenszél nevű DK-közeli oldal mindössze 5-6 millió forint körüli összeggel szerepel a listán, míg a Tisza Párthoz köthető oldalak összesített költése az adott időszakban mindössze 3,6 millió forint volt. Ez azt jelenti, hogy a kormánypárt több mint 250-szer annyit költött, mint a legnagyobb ellenzéki erő.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.