Egy lelkes hardvermodder, a MetraByte nevű YouTube-csatorna mögött álló tartalomgyártó nem mindennapi projektbe kezdett: nem PC-n próbált régi konzoljátékokat futtatni, ahogy azt sokan teszik, hanem fordítva - egy régi konzolt próbált rávenni arra, hogy PC-ként működjön. A választott rendszer a legendás Windows 95 volt, a célhardver pedig a Sony 2000-ben megjelent PlayStation 2-je. Az ambiciózus vállalkozásról részletes videó is készült, amelyben lépésről lépésre követhetjük, hogyan próbálta életre kelteni az öreg rendszert a modern PC-k világában.
Mivel a PS2 nem x86-alapú, hanem MIPS architektúrára épül, MetraByte első dolga az volt, hogy egy megfelelő x86 emulátort telepítsen. Ez a folyamat természetesen nem ment zökkenőmentesen - sőt, a videó nagy része éppen azzal foglalkozik, hogy mennyire nehézkes volt rávenni a konzolt arra, hogy egyáltalán felismerje a perifériákat, például az egeret. Bár billentyűzet-játékvezérlő kombinációval sikerült életet lehelni a rendszerbe, a felhasználói élmény erősen kompromisszumos maradt.
MetraByte végső célja azonban nem csupán a Windows 95 működésre bírása volt, hanem hogy elindítsa rajta az első Doomot is. Bár a játék valamilyen szinten elindult, az egérkezelési problémák és a rendszer korlátai miatt nem sikerült igazán élvezhető módon futtatni. Ennek ellenére a projekt újabb példája annak, hogyan próbálnak barkácsoló szellemű játékosok életet lehelni a múlt technológiáiba - és újraértelmezni azt, mire is képesek a régi eszközök, ha elég türelemmel és kreativitással nyúlunk hozzájuk.