Az Instagram vezetője, Adam Mosseri jelentette be, hogy a Meta egy opciós tesztet indított, amelyben a Reels és az üzenetek kapták meg az app első két fülét. Mosseri szerint az elmúlt években ezek hajtották leginkább az Instagram növekedését, ezért vizsgálják annak lehetőségét, hogy a főoldal teljesen átalakuljon.
A videós bemutatóban látható, hogy a kezdőlap tetején továbbra is megjelennek a jól ismert sztorik, de görgetés után a felület szinte teljesen a Reels formátumhoz hasonló elrendezésbe vált, ahol a képernyőt kitöltő rövid videók dominálnak. Bár Mosseri megerősítette, hogy a követett fiókok fotói sem tűnnek el, egyelőre nem mutatták meg, pontosan hogyan illeszkednek majd a videók közé.
A változás előzménye, hogy az Instagram nemrég mutatta be iPadre szánt alkalmazását, amely már most a Reels felületet nyitja meg főoldalként. Akkor a cég azzal indokolta a döntést, hogy a nagyobb képernyőkön a felhasználók inkább hátradőlve, szórakozásként fogyasztanak tartalmat. Az indiai teszt viszont arra utal, hogy a Meta azt mérlegeli, mobilon is a rövid videókat emelje az app középpontjába, még inkább a TikTok stílusú tartalomfogyasztás irányába terelve a felhasználókat.