A TikTok hivatalosan is megerősítette, hogy tesztel egy új kommunikációs eszközt, amely a "bulletin board", vagyis közleményfal nevet viseli. A funkció célja, hogy a márkák és tartalomgyártók egyszerűbben oszthassanak meg egyirányú, nyilvános üzeneteket követőikkel, valami nagyon hasonlót, mint amit az Instagram tavaly bevezetett a broadcast channel formájában.
Ahogyan az Instagram esetében is, a TikTok bulletin boardja kizárólag a létrehozó számára engedélyezi a posztolást, a követők csak emojikkal reagálhatnak. A közleményfalon lehetőség van szöveges, képes és videós bejegyzések megosztására is. A funkciót először a Threads egyik felhasználója, Christina Garnett szúrta ki.
A koncepció egyszerű: a közleményfal lehetőséget ad kulisszák mögötti tartalmak, gyors frissítések és promóciós anyagok megosztására anélkül, hogy a felhasználónak a sztorik vagy hagyományos videók között kellene lavíroznia. Mindez hatékonyabb, célzottabb kommunikációt jelent, különösen azoknak az influenszereknek és márkáknak, akik rendszeresen kívánják elérni közönségüket. Az első tesztelők között szerepel a People magazin, a Paris Saint-Germain futballklub és a Jonas Brothers zenekar is.
Mivel még kísérleti szakaszban jár, egyelőre nem tudni, a TikTok mikor, és egyáltalán tervezi-e a széles körű bevezetést. Az is elképzelhető, hogy új funkciók kerülnek bele a tesztelés során, az Instagram broadcast channeljei például már szavazásokat is lehetővé tesznek.
A bulletin board megjelenése újabb példája annak, hogyan másolják egymás ötleteit a közösségi platformok. A TikTok korábban a Story és fotós tartalmak bevezetésével lépett az Instagram területére, amely pedig 2020-ban gyakorlatilag az egész TikTok-modellt adaptálta a Reels formájában. Most úgy tűnik, visszaütött a másolás - de hogy a TikTok közleményfala mekkora siker lesz, az csak a felhasználók reakcióin múlik.