Új hónap, új statisztika, újabb gyomros a Teslának az öreg kontinensen. Az ACEA (az Európai Autógyártók Szövetsége) friss jelentése szerint a cég áprilisban ismét komoly visszaesést könyvelhetett el: az új autóregisztrációk száma 49 százalékkal csökkent 2024 áprilisához képest, miközben az európai elektromosautó-piac több mint 27 százalékkal bővült.
Ez már a negyedik egymást követő hónap, amikor a Tesla veszít piaci részesedéséből a kontinensen. Januárban 50, februárban 47, márciusban pedig 36 százalékkal estek vissza a márka eladásai. Mostanra a piaci részesedés 0,7 százalékra zsugorodott, szemben a tavaly áprilisi 1,3 százalékkal.
Még kedvezőtlenebb fényben tünteti fel a Teslát, hogy miközben folyamatosan pozíciót veszít, mások ügyesen szivárognak be az így keletkező résekbe. A kínai BYD áprilisban először múlta felül az amerikai gyártót az európai piacon, míg a SAIC Motor 24,5 százalékos növekedést könyvelt el. A versenyképes ár megtette hatását, az európai vásárlók egyre bátrabban választanak kínai márkát.
A Tesla áprilisban ugyan bemutatta a megújult Model Y-t, de ez önmagában nem volt elég ahhoz, hogy visszaszerezze korábbi lendületét. A piaci gyengélkedés mellett nem segítenek azok a közéleti tényezők sem, amelyek a vállalat vezérigazgatójához, Elon Muskhoz köthetők. A techmilliárdos aktív politikai szerepvállalása és az amerikai kormányzattal ápolt szoros kapcsolata számos európai vásárló szemében vállalhatatlanná teszik a személyével azonosított autómárkát is.
Musk ígérete szerint mostantól több időt szentel majd a Teslának és többi cégének, és kevesebbet serénykedik majd a politikai kulisszák mögött. Hogy ez mire lesz elég, az a következő hónapok mutatják meg.