A PlayStation 6 várhatóan több memóriával érkezik, mint a PlayStation 5 és annak Pro változata, amelyek 16 GB RAM-mal működnek - ugyanakkor a Digital Foundry szakértői szerint nem érdemes drasztikus ugrásra számítani. Egy podcast-adásban elhangzott, hogy a jelenlegi technikai korlátok, például a textúrák és művészeti elemek kezelése már most elérik a 16 GB-os rendszerek határait. Emiatt reálisnak tűnik a 24 GB RAM, amely nemcsak a részletesebb grafika és sugárkövetés (ray tracing) miatt lehet szükséges, hanem a gépi tanulás alkalmazásaihoz is. A fejlesztők számára is praktikusabb cél lehet ez a mennyiség, különösen, ha a pletykált PlayStation kézikonzol is 16 GB memóriával érkezik.
A Microsoft következő generációs tervei körül viszont több a kérdőjel. Bár az Xbox utódja technikai értelemben túlszárnyalhatja a PlayStation 6-ot, a Digital Foundry szerint a redmondi cég akár teljesen más irányba is indulhat: például egy előre összeállított "PC-in-a-box" rendszerrel, amely nem feltétlenül a hagyományos konzolpiacon versenyezne. Egy ilyen gép nagyobb APU-t és több memóriát is tartalmazhatna, azonban korábbi kutatások alapján ezek a megoldások jelentősen megemelnék a költségeket, ami nem biztos, hogy vonzóvá teszi a konzolpiacon.
A PlayStation 6 bejelentése az elkövetkező években várható, de legalább ennyire izgalmas kérdés, hogy valóban érkezik-e a pletykált kézikonzol, amely állítólag képes natívan futtatni PS5-játékokat, sőt, teljesítményben túl is szárnyalná az Xbox Series S-t. Ha a két rendszer együtt jelenik meg, az új távlatokat nyithat a PlayStation-ökoszisztéma jövőjében.