Idén év végétől a Facebookon és Instagramon elérhető Meta AI chatbotokkal folytatott beszélgetések közvetlenül befolyásolni fogják, milyen hirdetéseket és tartalmakat látunk a felületeken. A Meta hivatalosan is bejelentette a változást, és bár még ebben a hónapban elkezdik értesíteni a felhasználókat, kikapcsolási lehetőség nem lesz.
A cég közleménye szerint a cél az, hogy relevánsabb ajánlásokat adjanak.
"Ha a Meta AI-jal a túrázásról beszélgetsz, ugyanúgy azt érzékeljük érdeklődési körként, mintha egy túrás videót posztolnál vagy kedvelnél egy túrázással kapcsolatos oldalt. Így például több túracsoportot, barátaid posztjait túraösvényekről vagy túrabakancs-hirdetéseket láthatsz."
A Meta igyekszik úgy beállítani a funkciót, mintha ez nem lenne más, mint a posztolás, lájkolás vagy megosztás adatainak felhasználása. Valójában azonban ez egy új, kifejezetten értékes adatforrás, hiszen az AI-jal folytatott személyes, sokszor kötetlen beszélgetések mostantól ugyanúgy a hirdetési motor üzemanyagaivá válnak. Ráadásul a chatbotok természetes, emberközeli stílusa sokkal könnyebben ráveszi a felhasználót arra, hogy megosszon olyan információkat, amelyeket talán egy nyilvános posztban nem tenne közzé.
A vállalat azt ígéri, hogy bizonyos érzékeny kategóriák, mint például a politika, a vallás, a szexualitás vagy az egészség kimaradnak az adatelemzésből, de nem világos, pontosan hol húzzák meg a határokat, és mennyire lesz hibamentes a szűrés.
A változtatás egyelőre Európát és az Egyesült Királyságot nem érinti a szigorú adatvédelmi szabályok, például a GDPR miatt, de a Meta dolgozik azon, hogy ott is bevezethesse.