Hirdetés

Szeretnél reklámokat a záróképernyődre? A válaszod mindegy, mert kapni fogsz



|

Minimalista Nothing Phone tulajdonosai egy nagyon nem minimalista záróképernyőre ébredtek ma reggel.

Hirdetés

Biztosan sokan tudnának felhozni ellenpéldákat erre, de mi itt nyugaton egész vállalható állapotban vagyunk, ami a reklámokat illeti. A marketing cégek egyelőre csak a PC-s és mobilos böngészőket, bizonyos alkalmazásokat, és talán a hűtőinket célozzák meg, de amikor lezárjuk a képernyőinket vagy bekapcsoljuk az okostévékénket, akkor általában békén hagynak bennünket. Legalábbis egyelőre.

A napokban érkezett egy frissítés a Nothing OS 4.0-hoz, ami behozta a "Lock Glimpse" nevű funkciót. Ez egy újfajta zárképernyőt kínál, ami folyton változó hátterekkel lep meg bennünket, de ezek a hátterek valójában reklámokhoz kötődnek, melyeket a képernyő alján tudat is felünk egy szép felirat. Ha bekapcsoljuk a funkciót, akkor különböző kiajánlásokkal fog bombázni bennünket a rendszer.

Hirdetés

A Nothing márka arra építette fel brandjét, hogy középkategóriás árakon kínál nekünk felsőkategóriás hardvereket, és az Apple-től megszokott letisztultságot. Ez azonban egyre nehézkesebb célkitűzés egy olyan világban, ahol minden egyre csak drágul. A cég nem is kertelt a helyzettel, és egyenesen kijelentette, hogy itt a pénzről van szó.

"Az egyik legnehezebb része a mobilpiacra való betörésnek az anyagköltség kérdésének megoldása, mivel az jóval magasabb egy új szereplőnek, mint a megszokott márkáknak. A többségnek vannak extra bevételi forrásaik előre telepített alkalmazásokból és szolgáltatásokból. Ez egy megszokott modell, aminek alapjait a Samsung és társai fektették le. Számunkra, akik pengevékony profittal dolgozunk, ez azt jelenti, hogy óvatos, szándékos döntéseket kell hoznunk minden területen a megfelelő felhasználói élmény leszállításához. Ahogy több és több pénzt fektetünk a hardveres és szoftveres innovációba, és fenntartható növekedési pályára próbálunk állni, ki kell próbálnunk különböző bevételi forrásokat, hogy megtarthassuk termékeink optimális árazását, kifejezetten a közép- és belépőkategóriákban."

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég a jövőben előretelepített alkalmazásokkal fogja leszállítani a nem-zászlóshajó kategóriás készülékeit. A záróképernyőre pakolt reklámokat csak azok kapják majd, akik szándékosan bekapcsolják a lehetőséget, de ez is csak a mostani modelleknél marad így. Nincs kizárva, hogy a jövőben (például a héten érkező Nothing Phone (3a) Lite-nál) már a bekapcsolt állapot lesz az alapvetés.

Nem a Nothing egyébként az egyetlen, aki reklámokkal próbálja alacsonyan tartani az árait: a OnePlus és a Motorola is hasonló megoldásokkal kísérletezik. Ilyenkor mindig félő, hogy ezeket hallva a felhasználók az Apple-höz vagy a Google-hoz szaladnak, ami csökkenti majd a többiek bevételét, amitől még több lesz a reklám az ő készülékeiken, és így megyünk majd tovább a kút aljáig.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.