Az amerikai parti őrség már augusztusban is megosztotta azt a gyanúját, hogy a 2023-as tengeralattjáró katasztrófát tervezési hibák és a szükséges óvintézkedések mellőzése okozta. Most a Guardian cikke szerint mindez bebizonyosodott, de az csak most vált nyilvánvalóvá, hogy mekkora is volt a tényleges hanyagság.
A Titan tervezése "olyan szénszálas kompozit test megépítéséhez vezetett, amelynek több rendellenessége is volt, és nem felelt meg a szükséges szilárdsági és tartóssági követelményeknek"
- közölte az NTSB, az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság.
A balesetben a dollármilliomos utasok mellett Stockton Rush, az OceanGate vezérigazgatója is meghalt. Mielőtt bárki részt vett volna a merülésben a cég aláíratott velük egy papírt, miszerint
"a Titan a szabályozó szervek által soha nem vizsgált vagy jóváhagyott, kísérleti jármű, ezért a merülés fizikai sérüléssel, érzelmi traumával vagy halállal is zárulhat".
Az hagyján, hogy a kapszula semmilyen biztonsági teszten vagy hitelesítésen nem ment keresztül, de amikor az OceanGate egyik alkalmazottja figyelmeztette a vezérigazgatót a partiőrség előírásaira, akkor azt kapta válaszul, hogy
"ha a partiőrség gondot okozna… vennék magamnak egy kongresszusi képviselőt, és az elintézné az ügyet".
Ez volt Stockton Rush utolsó mondatainak egyike.