A Woltot üzemeltető cégek egyszerre két fronton is pórul jártak, miután a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság alapos vizsgálatot követően összesen 200 millió forintos bírságot szabott ki rájuk. A Nemzetgazdasági Minisztérium felügyelete alá tartozó hatóság több súlyos hiányosságot és szabálysértést is feltárt, amelyek egy része közvetlenül a fogyasztókat, másik része pedig a piaci tisztességet sértette.
A Telex beszámolója alapján az értékesítést végző Wolt Services Magyarország Kft. egyik legsúlyosabb baklövése az volt, hogy többször is tiltott termékeket, alkoholt és energiaitalt adott ki fiatalkorúaknak. A cég ezen felül az akciós árak kommunikációjában is csúnyán elvérzett: a hatóság szerint előfordult, hogy "kamuakciókat" hirdetett, miközben az akciós egységár feltüntetését következetesen elmulasztotta. Az is a terhére róható, hogy a vásárlók egészen a számla kiállításáig nem tudhatták, pontosan mely vállalkozással is szerződnek.
Ezzel párhuzamosan a platform működtetéséért felelős Wolt Magyarország Kft-ről az NKFH vizsgálata megállapította, hogy a vállalat elavult, már megszűnt panaszkezelési lehetőségekről adott tájékoztatást, ellehetetlenítve ezzel a fogyasztók hatékony jogérvényesítését. Emellett több termék esetén is törvényellenesen korlátozta a vásárlók elállási jogát, weboldala pedig nem felelt meg az akadálymentesítési kötelezettségeknek. Ráadásként a platformon értékesítő partnervállalkozások nevéről és elérhetőségeiről sem adott megfelelő előzetes tájékoztatást.
A 200 milliós bírság mellett további élelmiszerbiztonsági és munkavédelmi eljárások is folyamatban vannak a cégcsoporttal szemben, így a Wolt számára még korántsem ért véget a hatósági nyomásgyakorlás.