Úgy tűnik, az AMD nem elégszik meg azzal, hogy részt vesz a Sony és a Microsoft következő generációs konzoljainak fejlesztésében, a cég legfrissebb bejelentése szerint mostantól minden platformon meg akarja vetni a lábát a játékosok számára optimalizált chipekkel. Egy hivatalos YouTube-videóban közzétett terv szerint a jövőben nem csupán Xboxhoz és PlayStationhöz, hanem kézi konzolokhoz, PC-khez és a felhőalapú játékplatformokhoz is érkeznek dedikált Ryzen- és Radeon-alapú APU-k.
A konkrétumokat illetően egyelőre szűkszavú a vörös csapat, de az irány egyértelmű: az AMD egy teljesen új, játékorientált chip-ökoszisztémát épít, amely messze túlnő majd a jelenlegi Z1 és Z2 sorozaton, amelyek jelenleg is olyan eszközökben teljesítenek szolgálatot, mint az ASUS ROG Ally és a Lenovo Legion Go.
Azt már Lisa Su vezérigazgató is megerősítette, hogy az új chipek visszafelé kompatibilisek lesznek, és valószínűleg mind x86-alapú architektúrán futnak majd - tehát akár egy windowsos vagy linuxos rendszeren is használhatók lesznek, konzolos vagy PC-s formában egyaránt. Emellett a mesterséges intelligencia is nagy szerepet kap: az AMD AI-alapú felbontásnövelő technológiákat és új generatív modelleket ígér a renderelés felgyorsítására - vagyis a FidelityFX Super Resolution következő lépcsőfoka is már készülőben lehet.
A Microsofttal nemrég meghosszabbított stratégiai együttműködés szintén azt sugallja, hogy az AMD chipjei még hosszú ideig a játékipar motorjai maradnak. A saját fejlesztésű APU-k egyértelmű előnye, hogy a CPU és a GPU egy szilícium-ostyán osztozik, így az energiahatékonyság, méret és költség szempontjából is ideális választás minden hordozható vagy kompakt gaming eszköz számára.
A részletes ütemterv egyelőre várat magára, de biztosra vehető, hogy a következő évek AMD-játékarchitektúrái már nem csupán a konzolgyártók privilégiumai lesznek.