Hirdetés

Mesterséges intelligencia tenné vonzobbá az Xboxot - a Microsoft dedikált konzolos chatboton dolgozik



|

A redmondiak elképzelése szerint a mesterséges intelligencia segíthet olyan problémákkal, mint a támogatással vagy a visszatérítéssel kapcsolatos kérdések.

Hirdetés

Aki használ digitális szolgáltatásokat, az egyre több helyen találkozhat olyan chatbotokkal, amelyek mögött valamilyen mesterséges intelligencia áll annak érdekében, hogy a leggyakoribb kérdések megválaszolására, legáltalánosabb problémák megoldására ne legyen szükség emberi munkatársra. Írtunk ilyenről már az Nvidia és az AMD kapcsán is, de érdemes vigyázni velük, amit tökéletesen példáz az Air Canada légitársaság esete, amelynek a kamuzó chatbotja miatt kellett fizetnie. 

A The Verge beszámolója alapján a Microsoft is dolgozik a saját megoldásán az Xboxhoz, amely nem összetévesztendő a vállalat mesterséges intelligenciás asszisztensével, a Copilottal. A The Verge szerint a redmondiak egy új, AI-jal működő Xbox-chatbotot tesztelnek, amelyet elsősorban automatizálásra terveznek: a támogatással és a visszatérítéssel kapcsolatban válaszol majd. 

Hirdetés

A Microsoft terveit ismerő források a honlapnak elmondták, hogy a szoftveróriás fejlesztőinél egy olyan AI-karakter formálódik, amely animált, így amikor megválaszol valamit, azt animáció kíséri. A chatbot állítólag része egy nagyobb, Microsofton belüli kezdeményezésnek, amelynek célja a mesterséges intelligencia alkalmazása az Xbox platformja és szolgáltatásai esetében (az AI-funkciókat belevihetik a tartalmak előállításába, a játékok üzemeltetésébe, a játéktesztelésbe és az NPC-k működtetésébe is, amelyek kiterjesztésében a vállalat már együttműködött az Inworlddel). 

A chatbot kapcsolatban fog állni a vállalat hálózattal és ökoszisztémával kapcsolatos dokumentumaival, és képes lesz információval szolgálni a felmerülő kérdésekre, sőt a Microsoft támogatási honlapján keresztül a visszatérítéseket is feldolgozni. A források alapján a cég a napokban kiterjesztette a technológia tesztelési körét, ami arra utal, hogy az "Xbox Support Virtual Agent" prototípus egy napon szélesebb körben is az ügyfelek rendelkezésére áll majd.

A Microsoft megerősítette a The Verge-nek, hogy valóban létezik ilyen chatbot, amelynek segítségével a játékosok könnyebben és gyorsabban kaphatnak segítséget a megadott témákkal kapcsolatban, hanggal vagy szöveggel. Mint a legtöbb chatbot, az xboxos is azzal a kérdéssel indít majd, hogy miben segíthet, és késlekedés nélkül tud információkkal szolgálni olyan esetekben, mint például az elromlott konzol vagy az előfizetések terén felmerülő gondok.

A Microsoft állítólag azt is fontolgatja, hogy mesterséges intelligenciával működő Copilotokat fejleszt ki biztonsági és moderálási feladatokra is (többek között a tartalmak moderálására, valamint a végrehajtási és fellebbezési folyamatok segítésére), továbbá azt is vizsgálja, hogyan lehetne AI-alapú asszisztenseket beépíteni a videojátékokba, ezáltal a gamerek játék közben kapnának segítséget. A Microsoft a közelmúltban azt ígérte, hogy a nextgen Xbox konzol a legnagyobb technikai ugrást jelenti majd, amit valaha is láthattunk egy hardvergenerációban, a The Verge jelentése szerint pedig ennek a technikai ugrásnak egy része az AI-t is magába foglalja majd. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.