Hirdetés

Nem titkolódzik tovább a Nintendo, itt vannak a Switch 2 hardverspecifikációi



|

Az elődjéhez képest jelentős a fejlődés, de nincs egy ligában a PlayStation 5 és Xbox Seires X|S konzolokkal.

Hirdetés

Kevesebb mint egy hónappal a Switch 2 rajtja előtt a Nintendo félrehúzta a függönyt, és megosztotta a konzol hardverének paramétereit. A Digital Foundry elemzése szerint a japán vállalat nem próbál lépést tartani a Sony és a Microsoft gépeivel, inkább a hordozhatóságra és a hatékonyságra helyezi a hangsúlyt. A korábban csak homályosan "egyedi Nvidia processzorként" emlegetett központi egységről most már tudni lehet, hogy egy T239-es kódnevű, Ampere-alapú Nvidia chipről van szó, benne egy nyolcmagos ARM Cortex-A78C CPU-val. Ez a váltás a régi Tegra X1 és annak A57-es magjai után nem csupán ráncfelvarrás, hanem generációs ugrás. A rendszer dokkolt módban közel 1 GHz-en, kézben tartva pedig 1,1 GHz-en fut, de az órajel akár 1,7GHz-re is felpöröghet, ha a körülmények engedik. A nyolc magból hatot a fejlesztők szabadon használhatnak, ami lényegesen nagyobb játékbeli szabadságot jelent, mint az előd esetében.

A GPU-ról is kiderült pár izgalmas adat: az Ampere-alapokra épített grafikus egység 1536 CUDA maggal dolgozik, és mobil módban 1,71 teraflop teljesítményt tud kipréselni magából - dokkolva ez akár 3 teraflop fölé is kúszhat. Bár a teraflopok világában gyakori a túlzás és a félreértés, az Nvidia DLSS technológiája, valamint a ray tracing beépítése azt sugallja, hogy a Nintendo a technikailag igényes játékosoknak is üzenni próbál. Persze a sugárkövetés jelenléte inkább csak szimbolikus gesztus, a korlátozott erőforrások miatt egyelőre minimális szerepet kap.

Hirdetés

Ugrásszerűen fejlődött a memória is. Ezúttal 12 GB LPDDR5X RAM áll rendelkezésre, amelyből 9 GB jut a játékokra, 3 GB pedig a rendszer működését szolgálja. Ez már nemcsak a multitaskingra, hanem a nagyobb volumenű játékélményekre is elegendő lehet. A memória sávszélessége dokkolva 102 GB/s, kézben tartva pedig 68 GB/s, ami több mint négyszerese az első Switchnek.

A tárolás szintén nagyot lépett előre, ugyanis 256 GB UFS tárhely az alap, amit akár 2 TB-ig bővíthetünk microSD Express kártyákkal. A rendszer egy egyedi fájlkitömörítő motort is kapott, amely a betöltési idők csökkentéséért felel, és leveszi a terhet a CPU-ról. A kijelző 7,9 hüvelykes, 1080p felbontással, HDR10 támogatással, valamint akár 120Hz-es változó képfrissítéssel rendelkezik - legalábbis handheld módban. A dokkoló HDMI kimenete viszont nem tudja ezt kihasználni, ami némi csalódást okozhat a nappali nagyképernyős élményre számítóknak.

Néhány új funkció, mint például a játék közbeni hangalapú csevegés, viszont már most aggodalmat kelt a fejlesztők körében. Az aktív voice chat ugyanis meglehetősen erőforrás-igényes, ezért a Nintendo egy szimulációs API-t is beépített az SDK-ba, amivel tesztelhető a rendszer viselkedése különféle terhelési helyzetekben. Hogy ez a gyakorlatban mennyire lesz használható, az még a jövő zenéje.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.