Hirdetés

Az Apple konzolos játékélményt ígér az M2-es processzorral szerelt gépei esetében



|

Persze a hangzatos ígéreten kívül semmilyen kiegészítést nem kaptunk.

Hirdetés

Az Apple a hét elején bejelentette a legújabb generációs processzorait, az M2 Prót és az M2 Maxet, amik számos hiányosságát pótolják az előző generációs, komoly munkára fejlesztett processzoroknak. A cupertinói vállalat azonban nem elégedett meg a HDMI 2.1 bevezetésével az új gépek esetében, ahogy az akár 96 GB-ig bővíthető memóriával és a többi csillagászati specifikációval, kijelentette azt is, hogy az új M2-es SoC-k bizony konzolszerű videojátékos-élményt képesek nyújtani.

Korábban már alaposan körüljártuk, hogy milyen lehetőségei vannak annak, aki MacOS-en szeretne játszani, és ha megengedtek egy kis spoilert: nem sokat változott a helyzet az új SoC-knek köszönhetően sem, csak megjelent közben a Resident Evil Village, és úton van a No Man's Sky.

Hirdetés

Az Apple természetesen semmilyen ténnyel nem támasztotta alá a kijelentést, miszerint az új gépek konzolszerű játékélményt adnak, így pedig nehéz bármilyen összehasonlítást készíteni. Nem tudunk hát másból kiindulni, mint a masinák nyers teljesítménye. Az Xbox Series X, ami az AMD RDNA 2-es architektúrára építkezik, 12,1 TFLOPS-os teljesítménnyel rendelkezik, az M2 Max, ami akár 38 GPU maggal is rendelhető, mindeközben 13,6 TFLOPS-ot képes megmozgatni.

Persze a legerősebb PC-s videokártya, az RTX 4090 reggelire elfogyasztja mindkét gépet a maga 83 TFLOPS-os teljesítményével. A legközelebb eső, PC-s GPU az RX 6700 XT, ami 13,2 TFLOPS-on pörög, az Apple azonban direkt a konzolokkal mérte össze (vagy legalábbis említette egy lapon) az M2-t, nem pedig a gamer videokártyákkal.

Akkor ez eldőlt, igaz? A 16 inches MacBook Pro M2 Maxszel jobb játékgép, mint egy Xbox Series X! Azért közel sem ilyen egyszerű.

A nyers teljesítménye ugyanis semmit nem jelent, egyrészt az Apple laptopok teljesen másképp épülnek fel, mint egy asztali PC, másrészt a szoftver is komoly megkötés, hiszen az M2-es SoC-k is ARM-alapúak, na meg ott van a MacOS is, amiben nem biztos, hogy megvannak a Windowsban megtalálható komponensek, melyek a játékok futtatását gördülékennyé teszik. Az AAA-játékok csak nagyon kicsi százaléka optimalizált erre a környezetre (nem véletlen, hogy az Apple például folyton a No Man's Sky demójával villog), így aki azért vesz M2-es gépet, hogy játsszon, egyelőre szinte biztosan csalódni fog.

Ettől függetlenül, ahogy a fentebbi cikkben is írjuk, az Apple-felhasználók előtt is egyre több lehetőség van, hogy ilyen-olyan módon, de működésre bírják kedvenceiket, szóval a jövő izgalmas, de játékra még mindig jobb egy konzol, na meg sokkal olcsóbb is.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.