Az Epic Games hivatalosan is kiadta az Unreal Engine 5.6-ot, a fejlesztők és kreatív szakemberek számára szánt játékmotor legújabb változatát. Az új verzió egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a jelenlegi generációs konzolok, erős PC-k és nagy teljesítményű mobil eszközök 60 képkocka/másodperces sebességet érjenek el bekapcsolt hardveres ray tracing mellett. Az Epic ezt úgy érte el, hogy bizonyos számítási feladatokat a CPU helyett a GPU-ra terhelt át, ami jelentősen növeli a Lumen Global Illumination rendszer teljesítményét.
Az Unreal Engine 5.6 egyik új, kísérleti funkciója a Fast Geometry Streaming Plugin. Ez az eszköz azzal segíti az open-world játékok fejlesztését, hogy gyorsabb betöltést tesz lehetővé, még akkor is, ha a világ statikus objektumokkal bővül, és eközben stabil képkockaszámot tart fenn. A motor ezen kívül támogatja az aszinkron fizikai állapotok létrehozását és törlését is, ami azt jelenti, hogy a fizikai interakciókkal rendelkező objektumok gyorsabban és zökkenőmentesebben tölthetők be a játék világába anélkül, hogy a játék főfolyamát akadályoznák.
Az Epic emellett frissítette az eszközprofilokat is az új hardverekhez, így az Unreal Engine 5.6 automatikusan optimalizálja a grafikai beállításokat a legújabb konzolokra, mobilokra és PC-konfigurációkra. Ez nagymértékben megkönnyíti a fejlesztők dolgát, hiszen már az alapértelmezett beállítások is a lehető legjobb teljesítményre vannak hangolva.
Az Epic Games a motor képességeinek demonstrálására egy rövid bemutatót is tartott, amelyben a The Witcher 4 PlayStation 5-ös változatát futtatták 60 fps-sel és bekapcsolt ray tracinggel - mindezt külön optimalizálás nélkül. A motor emellett számos fejlesztést kínál az animációs és szerkesztői eszközök terén is: teljesen átdolgozták a Motion Trails funkciót, továbbfejlesztették a Curve Editort, és új idővonal-kezelési lehetőségekkel bővült a Sequencer is.
Jelenleg a CD Projekt Red által fejlesztett The Witcher 4 az egyetlen hivatalosan bejelentett játék, amely az Unreal Engine 5.6-ot használja, de az Epic sajátos licencpolitikája miatt szinte garantált, hogy a közeljövőben rengeteg új cím fog érkezni a motorra építve. A fejlesztők így egy minden eddiginél hatékonyabb és rugalmasabb eszközt kaptak a kezükbe, amely lehetővé teszi, hogy technikailag fejlett, mégis gördülékenyen futó játékokat hozzanak létre - akár középkategóriás hardveren is.