Meta kapott egy 200 millió eurós pofont az Európai Bizottságtól, mert a "fizess vagy egyezz bele" modelljük nem igazán passzol a Digitális Piacokról szóló jogszabályhoz (DMA).
A Meta bevezette az EU-ban azt az opciót, hogy vagy fizetsz a Facebookért/Instagramért, vagy elfogadod, hogy továbbra is gyűjtik és kombinálják a Facebookon és Instagramon rólad gyűjtött adatokat. Az EU viszont úgy látja, hogy ez nem valódi beleegyezés, mert ugyan "választhatsz", de az egyik opció lényegében egyfajta digitális váltságdíj.
Meta arra figyelmeztet, hogy romlani fog a felhasználó élmény, a cég szerint már a harmadik negyedévben érezhető lesz a hatás Amíg fellebbeznek a döntés ellen, megpróbálják kicsavarni a szabályokat, vagy épp átrendezik az üzleti modelljüket úgy, hogy formálisan megfeleljen az előírásoknak, de lényegileg ne változzon semmi.
A Meta persze kiemeli, hogy a személyre szabott reklám évente 19,5 milliárd fontot hajt például a brit gazdaságnak, de elemzők szerint ez az egész nem is igazán az EU-nak szól, hanem a felhasználóknak. Ha ők úgy érzik, hogy a szabályozás rontotta el a kedvenc appjukat, akkor majd ők fognak szót emelni a döntéshozóknál.
Mindez egyébként egy reklámbevételben fürdő negyedév közepén történik, amikor Meta szerint még az AI szemüvegek és a Meta AI is remekül teljesítenek. Zuckerberg szerint "közel egymilliárd ember" használja már a Meta MI-jét havonta.