Hiába öntötte az utóbbi években vödörszámra a pénzt a mesterséges intelligencia-fejlesztésekbe, a Microsoft Copilot nevű AI-asszisztense továbbra is kificamított bokával kullog a versenytársak nyomában. Bár 79 millió letöltés önmagában nem kis szám, a kép teljesen más megvilágításba kerül, ha mellétesszük a piacvezető ChatGPT bődületes, több mint 900 milliós letöltési adatát. A Sensor Tower adatait összegző Bloomberg-jelentés szerint még a Google Gemini is közel háromszor annyi felhasználót vonzott, míg a kínai DeepSeek 127 millióval szintén jócskán a Microsoft előtt jár.
És bár a Copilot még így is megelőz néhány kevésbé ismert szereplőt - például a Perplexityt -, a lemaradása a nagyoktól egyre látványosabb. Ráadásul ez a különbség nem csak a letöltési számokban, hanem a felhasználói élményben is érzékelhető: a közösségi médiát és techfórumokat pásztázva már tavaly is egyértelmű volt, hogy a Copilot képességeit a legtöbben még nagy jóindulattal is maximum "közepesnek" tartják a ChatGPT-hez képest.
Pedig a Microsoft nem aprózta el: Brad Smith elnök korábban egy blogposztban azt írta, 2025-ös pénzügyi évükben (ami június végén zárult) 80 milliárd dollárt(!) terveztek AI-kompatibilis adatközpontokra fordítani. Emellett prémium fizetésekkel és masszív bónuszokkal próbálják magukhoz csábítani a mesterséges intelligenciában utazó szakembereket - különösen azokat, akik a Copilotot és az ehhez kapcsolódó generatív AI-stratégiát erősítik.
Az idei áprilisi jubileumi eseményen pedig újabb bejelentések is érkeztek: személyre szabott funkciókkal, memóriával és testreszabható hangvétellel próbálnák egyedibbé tenni az asszisztenst. Az ígéret szép, csak mindezt a ChatGPT felhasználói számára már rég nem újdonság, és mivel a Copilot jelentős részben épp az OpenAI (vagyis a ChatGPT mögött álló cég) modelljeire épül, nehéz megmagyarázni a látványos alulteljesítést. A Microsoft mindenesetre továbbra is rendíthetetlenül hisz abban, hogy a stratégiája egyszer majd kifizetődik.