Hirdetés

Elon Musk beismerte: egyik autógyártónak sem kell a Tesla önvezető rendszere



|

A többi gyártó inkább távol maradna a problémás FSD-től, amely az ígért funkciók töredékére képes csupán.

Hirdetés

Noha Elon Musk számtalan magabiztos kijelentést tett már a Tesla teljesen autonóm működést ígérő önvezető rendszerével összefüggésében, a lelkesedését nem osztja a többi autógyártó. Korábban azt állította, hogy a nagy cégek sorban állnak a technológiáért, most azonban bejelentette az X-en, hogy a licencelési ajánlat bevezetése óta egyetlen komoly megkeresés sem érkezett a részükről Néhány szereplő ugyan óvatos érdeklődést mutatott, de ők is csak kis méretű pilot-programokat szerettek volna elindítani, mindenféle skálázási terv nélkül.

Musk a posztjában azt állította, hogy ő figyelmeztette az iparágat az FSD nélkül rá leselkedő egzisztenciális válságra, de a legtöbben így is visszautasították. Egy nagy gyártó állítólag rendkívül korlátozott kísérleti programot akart indítani, ráadásul olyan feltételekkel, amelyek a Tesla szerint nem működtek volna, így a tárgyalások hamar elakadtak. Bár Musk nem nevezte meg az érintettet, tavalyi pletykák a Fordot hozták összefüggésbe a Teslával. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója később megerősítette, hogy végül azért hátráltak ki, mert a Tesla kamerákra építő rendszerét jóval kevésbé találták fejlettnek, mint a Waymo LiDAR-alapú technológiáját.

Hirdetés

A Tesla nagyjából 10 ezer dolláros egyszeri díjért árulja a Full Self-Driving csomagot, amely jogilag továbbra is csak 2-es szintű vezetéstámogató rendszer. A funkciók - kormányzás, sávváltás, parkolás, lámpákra való reagálás - jól hangzanak, de mindvégig szükség van emberi felügyeletre. A valóság pedig gyakran rácáfol az ígéretekre: az FSD és az Autopilot működését évek óta botrányok övezik és vizsgálatok célkeresztjében áll a bekövetkezett balesetek miatt. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság jelenleg is vizsgálja a rendszert, miután több bejelentés érkezett arról, hogy FSD-módban lévő Teslák piros lámpán hajtottak át, vagy éppen forgalommal szemben kezdtek el haladni.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy augusztusban egy bíróság a Teslát tette felelőssé egy halálos balesetért, és 242 millió dolláros kártérítést ítélt meg. A vállalat ellen további négy, FSD-hez köthető ügy miatt is vizsgálat folyok, amelyek összesen akár 2,4 millió járművet érintenek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.