Noha Elon Musk számtalan magabiztos kijelentést tett már a Tesla teljesen autonóm működést ígérő önvezető rendszerével összefüggésében, a lelkesedését nem osztja a többi autógyártó. Korábban azt állította, hogy a nagy cégek sorban állnak a technológiáért, most azonban bejelentette az X-en, hogy a licencelési ajánlat bevezetése óta egyetlen komoly megkeresés sem érkezett a részükről Néhány szereplő ugyan óvatos érdeklődést mutatott, de ők is csak kis méretű pilot-programokat szerettek volna elindítani, mindenféle skálázási terv nélkül.
Musk a posztjában azt állította, hogy ő figyelmeztette az iparágat az FSD nélkül rá leselkedő egzisztenciális válságra, de a legtöbben így is visszautasították. Egy nagy gyártó állítólag rendkívül korlátozott kísérleti programot akart indítani, ráadásul olyan feltételekkel, amelyek a Tesla szerint nem működtek volna, így a tárgyalások hamar elakadtak. Bár Musk nem nevezte meg az érintettet, tavalyi pletykák a Fordot hozták összefüggésbe a Teslával. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója később megerősítette, hogy végül azért hátráltak ki, mert a Tesla kamerákra építő rendszerét jóval kevésbé találták fejlettnek, mint a Waymo LiDAR-alapú technológiáját.
A Tesla nagyjából 10 ezer dolláros egyszeri díjért árulja a Full Self-Driving csomagot, amely jogilag továbbra is csak 2-es szintű vezetéstámogató rendszer. A funkciók - kormányzás, sávváltás, parkolás, lámpákra való reagálás - jól hangzanak, de mindvégig szükség van emberi felügyeletre. A valóság pedig gyakran rácáfol az ígéretekre: az FSD és az Autopilot működését évek óta botrányok övezik és vizsgálatok célkeresztjében áll a bekövetkezett balesetek miatt. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság jelenleg is vizsgálja a rendszert, miután több bejelentés érkezett arról, hogy FSD-módban lévő Teslák piros lámpán hajtottak át, vagy éppen forgalommal szemben kezdtek el haladni.
I’ve tried to warn them and even offered to license Tesla FSD, but they don’t want it! Crazy …
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2025
When legacy auto does occasionally reach out, they tepidly discuss implementing FSD for a tiny program in 5 years with unworkable requirements for Tesla, so pointless. 🤷♂️
🦕 🦕
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy augusztusban egy bíróság a Teslát tette felelőssé egy halálos balesetért, és 242 millió dolláros kártérítést ítélt meg. A vállalat ellen további négy, FSD-hez köthető ügy miatt is vizsgálat folyok, amelyek összesen akár 2,4 millió járművet érintenek.