Hirdetés

Hat EU tagállam kéri, hogy a Bizottság lazítson a belső égésű motorok kiszorítását célzó intézkedésein



|

A 2035-re kitűzött határidővel kapcsolatban számos probléma merül fel.

Hirdetés

Hat Európai Uniós tagállam - Bulgária, Csehország, Magyarország, Olaszország, Lengyelország és Szlovákia - közösen kérte az Európai Bizottságot, hogy enyhítse a belső égésű motorral szerelt autók 2035-től történő gyakorlatilag teljes tiltását. A Reuters által idézett levél szerint a kormányfők azt szeretnék elérni, hogy továbbra is lehessen hibrid, illetve más, jelenlegi vagy jövőbeli technológiákkal működő járműveket értékesíteni, amennyiben ezek hozzájárulnak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. Emellett azt is indítványozták, hogy az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és megújuló üzemanyagok kapjanak helyet a közlekedési szektor kibocsátáscsökkentési terveiben.

A 2035-re kitűzött, új autókra vonatkozó zéró emissziós előírásokat az EU 2023 márciusában fogadta el, ám azóta több tagállam és iparági szereplő is újragondolná a vállalást. Míg akkoriban az elektromos autók piaci kilátásai optimisták voltak, az autógyártók az elmúlt időszakban a vártnál alacsonyabb kereslettel és a kínai gyártók erős versenyével szembesültek. Közben Németország új kancellárja, Friedrich Merz is jelezte: támogatná, hogy a határidő után is kivételt kapjanak a plug-in hibridek, a hatótávnövelt elektromos modellek és bizonyos, "különösen hatékony" belső égésű motorok.

Hirdetés

A nyomás fokozódik, miközben a Bizottság még nem jelentett be hivatalos módosítást. Apostolos Tzitzikostas, az EU fenntartható közlekedésért felelős biztosa egy német lapnak arról beszélt, hogy az újraértékelés során minden technológiai fejlődést figyelembe vesznek, beleértve az e-üzemanyagokkal és bioüzemanyagokkal működő motorokat is. Ilyen megoldásokból már ma is vannak példák: a BMW Európa-szerte használja a növényi olaj alapú HVO 100 dízelüzemanyagot, amely akár 90 százalékkal csökkenti a kipufogógáz-kibocsátást, a Porsche pedig 2022 óta fejleszt szintetikus üzemanyagokat chilei üzemében. Az Európai Bizottság december 10-én ülésezik, ahol várhatóan javaslatcsomagot állítanak össze az európai autóipar támogatására, noha a hivatalos bejelentés későbbre tolódhat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.