A Microsoft fejlesztői jelenleg egy komoly hibát vizsgálnak, amely miatt a Copilot mesterséges intelligencia asszisztens összeomlik, ha a felhasználó egyszerre több Office-alkalmazást futtat párhuzamosan. A probléma forrása a WebView2 technológia, amelyen a Copilot is alapul.
A vállalat hivatalos támogatási oldalán közölt információk szerint, ha például a felhasználó megnyitja az Excelt, a rendszer elindít egy WebView2-folyamatot, azonban ha ezt követően elindítja a Wordöt is, az Office megpróbál egy második WebView2 példányt létrehozni, ami összeütközéshez és a Copilot összeomlásához vezet.
Ilyenkor a képernyőn egy hibaüzenet jelenik meg: "Indítsa újra az összes Office-alkalmazást, és próbálja újra." Ez azonban a Microsoft szerint nem oldja meg a problémát, mivel a hiba gyökere az, hogy a WebView2 egyszerre csak egy példányban képes megfelelően működni a Copilot számára.
"Több ügyfél jelezte, hogy problémákba ütközik azokkal az Office-funkciókkal, amelyek WebView2-t használnak, különösen a Copilot esetében (...) A legjellemzőbb tünet, hogy a Copilot oldalsávja nem indul el, ha több Office-alkalmazás van megnyitva egyszerre."
A vállalat egyelőre dolgozik a javításon, de ideiglenes megoldásként azt javasolja, hogy a felhasználók egyszerre csak egy Office-programot futtassanak, ha használni kívánják a Copilotot. Ez azt jelenti, hogy a Word, Excel, PowerPoint vagy Outlook párhuzamos használata mellett a mesterséges intelligencia funkciók egy része leállhat.
A hiba különösen kellemetlen, mivel a Microsoft az elmúlt hónapokban komoly erőfeszítéseket tett a Copilot integrálására az Office 365-ös ökoszisztémába. Az AI asszisztens a vállalat zászlóshajó-projektje, amely az ígéretek szerint megreformálná majd a munkát,de egy ilyen technikai hiba viszont újra rávilágít arra, hogy van itt még min dolgozni.