Hirdetés

Nagyobb szerepet szán a játékfejlesztésben az AI-nak az Xbox egyik fejese



|

Tim Stuart szerint szinte mindent elintézhet a fejlesztők helyett a mesterséges intelligencia.

Hirdetés

A ChatGPT tavalyi színre lépését követően valósággal lerohanta a világot a gépi tanulásra épülő generatív mesterséges intelligencia, amely a bevitt adatok újrakeverésével az eredetiség illúzióját keltő tartalmakat képes létrehozni, ez pedig akár a játékfejlesztésben is hasznosítható, elég csak a teljes egészében AI-generált Angry Birds-klónra gondolni.

A ChatGPT-fejlesztőjébe a több mint 10 milliárd dollár fektető Microsoft alaposan rá is pörgött a témára, a Bing chatbot és a Copilot AI-asszisztens elindítása után nemrég bejelentve, hogy az Xbox-játékokat is algoritmusokkal generált karakterekkel és küldetésekkel ruházza fel. Aki már ennek hallatán is attól félt, hogy ezzel kiveszik a kreativitás a műfajból, annak rossz hírünk van: ez csak a kezdet lehet.

Hirdetés

A Kotaku beszámolója szerint ugyanis az Xbox pénzügyi igazgatója, Tim Stuart nemrég a Wells Fargo TMT Summit konferencia vendége volt, ahol nem győzte dicsérni a mesterséges intelligencia játékfejlesztési célú felhasználásában rejlő lehetőségeket. A vezető szerint az AI képes gondoskodni a programozásról, a szkriptekről, a párbeszédekről és a fordításokról is.

"A mesterséges intelligencia mindenről gondoskodik ezek közül. Ha például azt mondod, hogy a játékosnak el kell jutnia A-ból B-be, több ezer sornyi kód vagy szkript helyett egyszerűen csak az AI juttat el A-ból B-be."

- véli Stuart, aki szerint ezek mellett az algoritmusok akár tesztelőket is szimulálhatnak, milliónyi AI-bot formájában keresve a hibákat a játékokban. Az utóbbi kijelentésre sokan felkaphatták a fejüket, mivel a Microsoft nemrég kebelezte be az Activision Blizzard kiadót, melynek egyik stúdiójánál, a Raven Software-nél komoly harcok dúltak a jobb munkakörülményekért küzdő tesztelők és az ellenálló vezetőség között.

Az Xbox pénzügyi igazgatója szerint mindenesetre a mesterséges intelligencia annyiban még demokratizálja is a játékfejlesztést, hogy akár egy szakmailag képzetlen ember, például egy Starbucks-pultos ötleteit is képes megvalósítani az olyan szolgáltatásokkal, mint az általunk is tesztelt Copilot segéd. Stuart szavai alapján tehát a Microsoftnak a játékfejlesztésben is nagy tervei vannak az AI felhasználásával, a kérdés továbbra is az, hogy ez mennyire nyomja majd rá a bélyegét az eredetiségre és a kreativitásra.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.