Hirdetés

Egy szeretett macska halála újabb frontot nyitott a robottaxik ellen San Franciscóban



|

KitKat tragédiája felerősítette a város robottaxi-ellenes hangulatát, a helyi politikusokat szembefordítva a Waymóval és társaival.

Hirdetés

San Francisco Mission negyedében hetek óta feszült a hangulat, miután október 27-én a környék egyik legismertebb, szinte intézményként számon tartott macskáját, KitKatet halálra gázolta egy Waymo robottaxi - írja a The New York Times. A "16. utca polgármesterének" becézett cica évek óta a Randa's Market környékének egyik kedvence volt, ott heverészett a pult mögött vagy éppen a Dalva bárba sétált be a szokásos simogatásért. Halála nemcsak a környékbelieket rázta meg, hanem új lendületet adott azoknak, akik régóta szeretnék visszafogni az autonóm járművek egyre terjeszkedő ágazatát.

A Waymo közlése szerint a jármű éppen utasfelvétel után indult el, amikor a macska hirtelen az autó alá szaladt. A magyarázat nem csillapította az indulatokat: a bolt előtt rögtönzött emlékhely nőtt ki virágokból és fényképekből, miközben helyi politikusok új törvényjavaslatokkal álltak elő. Jackie Fielder városi felügyelő például kezdeményezni fogja, hogy a megyék dönthessenek arról, engedélyezik-e önvezető taxik működését, és azt szeretné, ha az állami törvényhozás is hasonló lépést tenne. A Randa's előtt tartott sajtótájékoztatón több közösségi vezető és érdekképviselet szólalt fel, akik a munkahelyek elvesztésétől, a helyi döntéshozatal gyengülésétől és a techcégek túlhatalmától tartanak. A szkeptikus lakók attól félnek, hogy a technológia túl gyorsan terjed, míg a támogatók arra igyekeznek rámutatni, hogy a Waymo működése biztonságos a vállalat statisztikái szerint.

Hirdetés

A városban már volt példa robottaxi-ellenes tiltakozásokra: sokan forgalmi bójákat tesznek az önvezető autókra, hogy megakadályozzák haladásukat, és az is előfordult, hogy valaki felgyújtott egy Waymót. Egy másik, autonóm járművekre támaszkodó taxivállalat, a Cruise tavaly több mint nyolcmillió dollárt fizetett egy nőnek, akit több méteren át vonszolt egy önvezető autó, és az is nyitott kérdés, hogy kit lehet felelősségre vonni, ha egy sofőr nélküli járgány szabálytalankodik vagy balesetet okoz.

A Waymo ugyan nem kívánta kommentálni a készülő jogszabályokat, de a cég hangsúlyozta: a bizalom és a közösségek biztonsága számára a legfontosabb, és részvétét fejezte ki, valamint adománnyal támogatott egy helyi állatvédő szervezetet KitKat emlékére. A gyász azonban mára jóval több egyszerű szomorúságnál. A cica története jelképpé vált, és újra rávilágított arra, milyen törékeny a viszony a város lakói és az egyre több utcát elfoglaló robottaxik között.

A közösség pedig különféle módokon próbálja ápolni KitKat emlékét: Daniel Zeidan, a Randa's Markethez kötődő család tagja például saját memecoint indított a cica tiszteletére, a bevételeket pedig állatorvosok és helyi állatvédő szervezetek támogatására szeretné fordítani. A gesztus részben annak a nem mindennapi önzetlenségnek is szól, hogy a KitKaten segíteni próbáló állatorvos végül elengedte a kezelések költségét.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.