Sok meglepetésre nem lehetett számítani az AMD sajtóeseményén, a Computexet megelőző hetekben szinte mindenről kiszivárgott több lényeges adat, az új Radeonok ráadásul egy-két webshop virtuális polcain is megjelentek. Nincs ezzel baj, egyben látva a termékbejelentéseket tisztán látszik, hogy a gyártó világos stratégia mentén halad előre, legyen szó gamingről vagy épp MI-t érintő fejlesztésekről.
A játékosok körében népszerű - egészen pontosan állandó beszédtémát jelentő - képfelskálázási technológiák, illetve képkockageneráló eljárások minden egyes eseményen kitüntetett figyelmet kapnak, az Nvidia sem volt hagyta ki a DLSS-ziccert, az AMD pedig értelemszerűen az új Radeonokat akarja erősíteni az FSR technológia legújabb iterációjával.
Megerősített gaming jövőkép és egy új "projekt"
A tajvani kiállítás alkalmából az AMD hivatalosan is megerősítette a FidelityFX Super Resolution 4 érkezését (FSR 4), amely a korábbi eljárásokkal ellentétben immár mesterséges intelligencián alapuló képfelskálázási technológiát használ. Ahogy azt egy korábbi bejelentés kapcsán megismerhetted, illetve összehasonlító cikkünkben olvashattad, az FSR 4 a hagyományos, heurisztikus algoritmusokat részben neurális hálózattal egészíti ki, így élesebb részleteket, javított temporális stabilitást és jobb mozgáskövetést kínál - mindezt lényegében az eddigi teljesítményszintek megtartásával. Az új technológia implementálása a fejlesztők számára egyszerű, a régi FSR 3.1 integrációját használó játékok is könnyedén frissíthetők az új verzióra. Első körben több mint 60 játék fogja támogatni az új technológiát már a megjelenés hetében, június 5-től kezdődően.
Izgalmasabb bejelentésként került porondra a "Project Redstone" néven futó új grafikus kezdeményezés, amely az FSR jövőbeli irányát vetíti előre. A projekt három nagy fejlesztési irányt vázol fel: a neurális sugárzás-gyorsítást (Neural Radiance Caching), amely a valós idejű globális megvilágítást hivatott javítani; az AI-alapú sugárregenerációt (Ray Regeneration), amely optimalizálja a ray tracing teljesítményét; valamint az AI-képkocka-generálást (AI Frame Generation), amely gördülékenyebb mozgást és magasabb FPS-t eredményezhet különösebb grafikai kompromisszum nélkül.
Bár a "Redstone" technológiák egyelőre fejlesztés alatt állnak, az AMD célja világos: versenyképes választ adni az NVIDIA DLSS 3.5/4 funkcióira, különösen a sugárkövetésben gazdag AAA játékok világában. A Redstone első implementációi várhatóan az év második felében jelennek meg, és kizárólag az RDNA 4 GPU-kon lesznek elérhetők, amelyekből épp most jelent meg a középkategóriában sikerre éhes Radeon RX 9060 XT.
Helyszíni tudósításunk a COMPUTEX szervezője, a TAITRA támogatásával valósult meg. A Taiwan Trade Center budapesti kirendeltsége egyike a TAITRA 60 irodájának, amely segíti a magyar és tajvani vállalkozások közös munkáját.