Az elmúlt hónapokban a Microsoft játékos üzletága látványos fordulatokat vett, ami sok rajongót bizonytalansággal töltött el azzal kapcsolatban, hogy milyen irányba halad majd a következő konzolgeneráció. A platformexkluzivitás fokozatos háttérbe szorulása csak tovább erősítette a kétségeket, Sarah Bond, az Xbox elnöke azonban most igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba: állítása szerint a hardver továbbra is megkerülhetetlen eleme az Xbox stratégiájának.
A Fortune magazinnak adott videóinterjújában úgy fogalmazott, hogy az Xbox-élmény alapja a konzol, és bár a vállalat bevételei a legutóbbi negyedévben jelentősen csökkentek ezen a területen, nem tervezik feladni a saját gépek fejlesztését. Bond szerint a legértékesebb játékosaik jellemzően az Xbox ökoszisztémájában kezdik a pályafutásukat, akkor is, ha később PC-n, mobilon vagy más platformokon folytatják a játékot. A Microsoft továbbra is egy olyan jövőt épít, ahol bárhol lehet játszani, de ehhez - vélik - elengedhetetlen, hogy saját eszközöket készítsenek. Azaz jelen állás szerint szó sincs arról, hogy kizárólag külső partnerek konzoljaira támaszkodjanak, mint amilyen a ROG Xbox Ally és Ally X kézikonzol-páros.
Bond az interjúban a következő generációs Xboxról is megosztott néhány lényeges gondolatot. Az új konzolt "erőteljesnek" írta le, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok magukkal vigyék teljes könyvtárukat, ami jól illeszkedik a Microsoft régóta hangoztatott, a rugalmasságot a középpontban helyező filozófiájába. A kijelentés persze utalhat akár hordozhatóságra is, de jóval valószínűbb, hogy a felhőszolgáltatások és a platformok közötti szabad átjárás lesz a helyes megfejtés. Egyre több jel utal arra, hogy a következő Xboxot egyfajta PC-konzol hibridként kell elképzelni, és a vállalat talán éppen ebben látja a lehetőséget arra, hogy a hardver a későbbiekben is versenyben maradjon.
Hogy mindebből mikor és hogyan lesz kézzelfogható termék, azt még nem tudni, de Bond szavai egyértelművé teszik, hogy a Microsoft akkor is kitart a konzolgyártás mellett, ha közben az exkluzivitást már elengedte. Érdemes megjegyezni, hogy még ha a redmondiaknál jóval óvatosabban, de a PlayStation is elkezdte egyre több saját címét más platformokra (elsősorban PC-re) átvinni, amit nehezen lehet másként értelmezni, mint hogy a konzolpiac egésze jelentős változáson megy keresztül.